پروژه آزمایشی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه دهید
نوشته شده توسط : یاسین بابائی

بازیافت روغن باطله در حال تبدیل شدن به یک گزینه مناسب برای کاهش مشکلات زیست محیطی و زیست محیطی است (El-Fadel and Khoury 2001). با این حال ، کشورهای در حال توسعه به دلیل خدمات ناکافی در جمع آوری و استفاده محدود از بازیافت ، برای مدیریت صحیح روغن استفاده شده خود تلاش می کنند. کشورهای جهان سوم در این زمینه عقب هستند زیرا آنها آگاهی کمی در مورد بازیافت مواد زائد دارند ، هنوز قانون موثری تدوین نشده و هنوز آژانس های اصلی مسئول قوانین ، مقررات و قوانین اجرایی را انتخاب نکرده اند (باتاین و همکاران 2008 ، کان و دیگران 2009). پیشرفت در این منطقه حاصل شده است ، با این وجود مرکز منطقه ای بازل کنوانسیون بازل برای آموزش و انتقال فناوری برای منطقه کارائیب (BCRC - کارائیب) تمرکز اصلی جدیدی دارد که از منع شدید حرکت زباله های خطرناک از یک منطقه دور می شود. طرف دیگر ، به سمت شناخت پسماند به عنوان منبعی که می تواند توسعه اقتصادی را تحریک کرده و فرصت های شغلی جدیدی ایجاد کند ، بیشتر در میان گروه های جامعه مدنی و کارآفرینان مشاغل کوچک. این تمرکز جدید پیشگیری و به حداقل رساندن زباله را در منبع و بازیافت زباله ، استفاده مجدد و بازیافت به عنوان م downلفه های ارزش افزوده پایین دست جریان زباله تشویق می کند (برنامه تجاری منطقه ای بازل 2012). برای کاهش تأثیرات منفی دفع نامناسب بشقاب پرنده در ترینیداد و توباگو موارد زیر باید انجام شود:

 

موجودی ملی استفاده و دفع را به روز کنید

 

خط مشی را مرور کرده و قانون را برای سهولت جمع آوری ، تصفیه مجدد ، دفع و تخریب روغنهای ضایعاتی تسهیل کنید.

 

ارزیابی استراتژیک فن آوری های مناسب قابل استفاده را انجام دهید

 

پروژه آزمایشی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه دهید

2.2. روش

روغن استفاده شده قبل از تصفیه تحت فیلتراسیون قرار می گیرد. این کار با استفاده از یک قیف که کاغذ صافی در آن قرار داده شده بود انجام شد و سپس یک پمپ خلاuum به فلاسک فیلتر که قیف به کمک یک درپوش لاستیکی به آن ثابت شد متصل شد. 100 میلی لیتر روغن روانکاری استفاده شده با مخلوطی از 100 میلی لیتر تولوئن ، 100 میلی لیتر 1-بوتانول و 100 میلی لیتر متانول در یک ظرف بسته مخلوط شده است. کل مخلوط موجود در یک لیوان بر روی همزن مغناطیسی قرار گرفت و به مدت یک ساعت هم زده شد. سپس اجازه داده شد به مدت 24 ساعت بایستد. لایه روغنی سطح شفاف حاوی حلالها و روغن به منظور جدا کردن حلالها از روغن روانکاری احیا شده ، به اواپراتور دوار منتقل شد. روغن پایه جدا شده سپس با نسبت آلومینای 1: 5 با آلومینای فعال مخلوط شد. آلومینا برای از بین بردن رنگ تیره اضافه شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و اتانول و همچنین با تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول استفاده شد. همین روش در تولوئن ، 1-بوتانول و ایزوپروپانول توسط نسبت حلال به روغن 1: 2 و 1: 3 کار می کرد

3. نتایج و بحث

روغن زائد ترکیبی از محصول احتراق مانند آب ، سوخت ، گرد و غبار جاده ها ، سایش فلز و محصول اکسیداسیون است که اسیدهای آلی پیچیده و خورنده را تشکیل می دهند. گرمای نهان تبخیر مقدار نیروهای Vander Waals است که مولکول های مایع را در کنار هم نگه می دارند [14]. اندازه گیری آزمایشی مهم فرآیند تصفیه مجدد استخراج حلال به طور معمول با مقدار لجن خارج شده از روغن استفاده شده نشان داده می شود. این ممکن است به صورت حذف درصد لجن (PSR) بیان شود که جرم لجن خارج شده در گرم / 100 گرم روغن استفاده شده است.





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: